Tidenes flyopplevelse i Oslo

- Fregatt, kampfly og helikoptre er bare noe av det Forsvaret vil vise frem førstkommende helg forteller sjefen for Luftforsvaret generalmajor Finn Kristian Hannestad.

F-16 kampfly, Hercules transportfly og helikoptre med spesialsoldater deltar når Forsvaret demonstrerer en militæroperasjon over havnebassenget foran Oslo rådhus 1. september. Denne helgen vil Forsvarets markering av 100 år med militær luftmakt i Norge avsluttes med et forrykende arrangement på Rådhusplassen, hvor også våre nye kampfly F-35 vil stå utstilt.

For hundre år siden tok premierløytnant Dons av fra Borre i Norges første fly, Start, noe som skulle bli begynnelsen på norsk luftfart og militær luftmakt. Historien er viktig, spesielt også når et nytt kapittel i norsk militær luftmakt skal skrives med nye kampfly. - F-35 er ikke bare et fly, men et avansert system som er helt nødvendig for vår evne til å ha kontroll over norsk luftrom og vokte våre store land- og havområder, forklarer Hannestad.

For å vise publikum den enorme utviklingen som har vært innen militær luftmakt, stiller Forsvaret blant annet ut fly som har vært i norsk tjeneste siden 1912. Det vil også være enheter fra de andre forsvarsgrenene tilstede.

- Luftmakt er ikke bare fly. Derfor har vi med oss bakkestyrker fra både Luftforsvaret og Hæren og en fregatt fra Sjøforsvaret for å vise hvordan alle disse knyttes sammen og er avhengige av hverandre, poengterer Hannestad.

Fullt program: http://forsvaret.no/aktuelt/luftmakt/arrangementene/hoved/Sider/program.aspx

for mer informasjon se www.forsvaret.no

Årsmøte 2021 - Revidert regnskap

Vedlagt finner du revidert regnskap m/revisors
kommentarer.

Årsmøte 2021 - Valgkomiteens innstilling til valg av styre

Vedlagt finner du link til valgkomiteens innstilling til valg av
styre

Innkalling til Årsmøte i Forsvarets høgskoleforening (FHSF) 2021 – informasjon til medlemmer

Hei alle sammen!

Da er vi kommet til mars 2021. Ett år etter at Covid-19-
pandemien slo inn over oss preges hverdagen fortsatt av
de forsiktighetsregler og begrensninger den medfører.

Årsmøte 2021

Vedlagt finner du link til forslag til budsjett for 2021