Høyere militær utdanning 200 år

Torsdag 27. april 2017 arrangerte Forsvarets høgskoleforening i samarbeid med Forsvarets høgskole en storsamling på Akershus festning, som et ledd i 200-årsmarkeringen av høyere militær utdanning i Norge.

Det var to

Det var topp stemning blant de 200 påmeldte. Mange som mimret om gode, gamle dager, og stemningen var helt på høyden. Arrangementet åpnet med et foredrag i Fanehallen av Torgeir Larsen, Director of the Privat Office of the NATO Secretary General, om aktuelle problemstillinger for alliansen og hans tanker om NATO i et 10 -15 års perspektiv. Videre ble det servert aperitiff i ankomsthallen, og deretter tapas, levende musikk, åpen bar og underholdning på Artilleriloftet. En kjempesuksess!

Årsmøte 21. mars 2019 kl. 1800

Velkommen til årsmøte

Tidl. ambassadør til Russland, Leidulv Namtvedt, vil
holde kveldens foredrag under årsmøtet torsdag 21.
mars med tittelen:

"Personlige erfaringer og observasjoner om det offisielle
Russland og det russiske folk"

Høstmøte 11. oktober 2018

Velkommen til høstmøte!

Nestkommanderende ved Forsvarets Operative Hovedkvarter, generalmajor Lars Christian Aamodt, vil holde kveldens foredrag om Øvelse Trident Juncture som pågår i høst.

Sett av torsdag 11. oktober kl. 1800-2000.

Årsmøte 20. mars 2018 kl. 1800

Etter årsmøteforhandlingene blir det foredrag om CYBER av sjef CYFOR, generalmajor Inge Kampenes. Deretter blir det tradisjonen tro en sosial sammenkomst med lett servering.

Høstmøte 2017

Forsvarets høgskoleforenings høstmøte ble avholdt torsdag 23. november 2017. Tema var «Et totalforsvar i endring» og vi var heldige å få assisterende direktør i Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap Per K. Brekke til å holde foredrag.

Årsmøte 2017

Årsmøtet ble avholdt 23. mars. Før det ordinære årsmøtet holdt filosof Henrik Syse et engasjerende og aktuelt foredrag med tittelen:

«Kontrafaktiske nyheter - falske nyheter - alternative fakta. En trussel mot demokratiet og samfunnssikkerheten?»